Gepubliceerd op 01-01-2014 door Kevin
Een van onze eerste tuningsprojecten is onze eigen circuit Fiesta ST200+ geweest.
Hieruit is onze samenwerking met PumaSpeed – Performance Tuning ontstaan.
Dit project is in stappen opgebouwd, wat uiteindelijk resulteert in een razendsnelle Fiesta ST200+.
Ten eerste zijn we begonnen met het geheel strippen van de standaard carrosserie en daarna een zelf ontworpen rolkooi te bevestigen. Hierna is deel voor deel de PumaSpeed 200+PK kit gemonteerd op de Fiesta. Deze kit bevat de volgende upgrades:
Uiteindelijk zijn er nog vele upgrade doorgevoerd om o.a. de auto te optimaliseren voor de Nürburgring Nordschleife en Spa-Fracorshamps. Daar zijn en worden namelijk de meeste kilometers met deze ‘tracktool’ afgelegd. Hieronder een opsomming van verbeteringen die toegepast zijn na bovengenoemde:
• 0 – 100 km/u 6.9 sec.
• Topsnelheid 230km/u
• Rondetijd Zandvoort 2.15
• Rondetijd Nordschleife 9.07
Helaas hebben we na ca. 4 jaar veel plezier te hebben beleeft aan de opbouw, het onderhouden en het besturen van dit racemonster, een ongeluk gehad op Circuitpark Zandvoort waarbij we enkele keren over de kop zijn geslagen. De auto is total-loss…. Carrosserie is afgeschreven,de zelfgemaakte rolkooi heeft uitstekend z’n werk gedaan. Daarnaast zijn gelukkig veel delen onbeschadigd gebleven en kunnen we hergebruiken voor de wederopbouw! Zie ons volgende project: Ford Fiesta ST200+ (herbouwd).
Naar verwachting had deze Fiesta ST ca. 205+ PK / 218+ Nm. Mocht de Fiesta ST op de dyno zijn geweest geven uiteraard meer informatie over het daadwerkelijke vermogen en koppel.
Interesse in deze upgrade voor uw Fiesta?
Bekijk de mogelijkheden in de webshop of neem contact met ons op.
Ford Fiesta ST150 |
Standaard | Verwachting na (Chip)tuning |
Verschil | Na vermogenstest |
Vermogen | 150 PK | +/- 200+ PK | +50+ PK | Onbekend |
Koppel | 190 Nm | +/- 218+ Nm | +28+ Nm | Onbekend |