Als je je nieuwe auto direct echt goed wilt aanpakken! Deze splinternieuwe Fiesta ST is af-dealer niet alleen geleverd met een unieke laag verf, maar ook wij krijgen de opdracht om direct onze handen vies te maken en deze auto eens flink aan te pakken. Verlaging, een stylingpakket, verbeterde software en een heerlijk uitlaatgeluid. Dat is kort samengevat de missie voordat we deze auto onder handen namen.
Plus-punten op een rijtje:
Dankzij REVO is er met optimalisatie van de software een zeer mooi resultaat te behalen. Het rijgenot verbeterd dusdanig dat je gewoon niet meer terug wilt naar origineel. Het uitlaatgeluid is leuk voor een 3-cilinder, echter heeft Milltek Sport er werk van gemaakt om dit nog leuker te maken. Dankzij het kleppensysteem in het RVS uitlaatsysteem is de auto in ‘comfort-modi’ nog heerlijk stil, maar komt echt tot leven wanneer er gewisseld wordt naar ‘sport-modi’
Het originele onderstel van Ford staat er bekend om dat dit goed tot misschien wel zeer goed is. Uiteraard is er altijd een mogelijkheid tot verbetering! Zo is toepassing van verlagingsveren een verbetering aan de stabiliteit en ligt de auto strakker op de weg. Daarnaast heeft de verlaging uiteraard een sportievere look, doordat we wielkasten beter opgevuld zijn.
Om de auto af te maken, heeft de eigenaar van deze auto gekozen voor een volledige Maxton Design stylingpakket, dit betekend een set lippen (lees: splitters) rondom de gehele auto, een diffuser en een extra lip bovenop de spoiler. Hiermee wordt de auto qua looks nog net even anders als de andere ST-line’s & ST’s die op de Nederlandse wegen te vinden zijn.
Tijdens de 2e afspraak is deze Fiesta verder aangepakt. Zo is er een AIRTEC open luchtfilter geplaatst en hebben wij de auto voorzien van een AIRTEC intercooler. Om deze krachtige ‘go-kart’ ook weer af te remmen hebben wij het remsysteem aan de voorkant verbeterd met een REVO by Alcon remsysteem! Hiermee kan je tot wel 15% sneller afremmen bij een noodstop van 100 -> 0 MPH. Naast het beter remmen, ziet het er ook nog eens een stuk sportiever uit. Tot slot hebben wij de ST Suspensions verlagingsveren vervangen voor de de exemplaren van H&R. Deze zorgen voor nogmaals 10 (voor) tot 15mm (achter) extra verlaging van de auto.
Dit zijn de gemonteerde upgrades voor deze Fiesta MK8 ST:
Software
Inlaat & Koeling
Uitlaatsysteem
Onderstel/Wegligging
Remsysteem
Design
Ford Fiesta MK8 ST |
Standaard | Verwachting na (Chip)tuning |
Verschil | Na vermogenstest |
Vermogen | 200 PK | 237 – 252 PK | +37 – 52 PK | Onbekend |
Koppel | 290 Nm | 340 – 361 Nm | +50 – 71 Nm | Onbekend |
Foto’s van de geïnstalleerde onderdelen:
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
E-mail versturen Direct bellen!