Gepubliceerd op 29-10-2015 door Kevin
Een aantal mooie upgrades gemonteerd op deze unieke Ford Focus RS500:
Interesse in deze upgrade voor uw Focus RS?
Bekijk de mogelijkheden in de webshop of neem contact met ons op.
Ford Focus RS500 |
Standaard | Verwachting na (Chip)tuning |
Verschil na vermogenstest |
Na vermogenstest (bekijk grafiek) |
Vermogen | 350 PK | +/- 360 PK | +10,3 PK | 360,3 PK |
Koppel | 460 Nm | +/- 540 Nm | +74,6 Nm | 534,6 Nm |
Deelname 1e #TunedbyMebu.nl Dynodag
Resultaat: 360,3 PK / 534,6 Nm
Foto’s van de geïnstalleerde onderdelen:
Bij een sportauto, hoort natuurlijk een sportuitlaat. Zeker als het een ‘RS-badge’ heeft! Met de Mongoose Exhausts turboback uitlaatsysteem met sportkatalysator blijven alle (uitstoot)waarden binnen de perken en krijgt de auto toch een heerlijk vol geluid.
Ultieme stopkracht, dat bied een K-Sport remmensysteem. Prijs/kwaliteit verhouding is daarnaast nog eens zeer interessant!
Goed bij straatgebruik én zo nu en dan circuitgebruik (trackdays etc.).
Een zwak punt van de 2.5T Duratec motor is overduidelijk het inlaatspruitstuk. Na tuning en regelmatig sportief gebruik kan deze scheuren met alle gevolgen van dien. Wij adviseren dus ten alle tijden om deze te vervangen voor een aluminium exemplaar. Deze kant heeft gekozen voor een variant van PumaSpeed en is zo creatief geweest om de tekst op het spruitstuk hetzelfde te maken als de ‘RS500-badge’ op het luchtfilterhuis.
De nieuwste upgrade voor deze Focus RS500, ditmaal is het onderstel aan de beurt.
Het standaard onderstel wordt vervangen door de uiterst zeldzame B16-kit van Bilstein.
Is dit uw auto?
Vraag dan via onderstaande button uw tuningsrapport aan!
Ontvang de geschatte of gemeten (indien beschikbaar) vermogen & koppel inclusief lijst met gemonteerde onderdelen ter presentatie van uw auto.