Veelgestelde vragen

Uw vraag is hoogstwaarschijnlijk al vaker gesteld. Hieronder vind u een opsomming van diverse vragen die wij vaker gesteld krijgen. Dankzij deze pagina, hopen wij u zo snel mogelijk aan het antwoord te hebben geholpen. Is het antwoord op uw vraag niet op deze pagina te vinden? Stel uw vraag gerust via onze contact-pagina.

Algemene vragen

Is ‘Autosport Mebu’ enkel een webshop?

Nee, ‘Autosport Mebu’ is uitgegroeid uit onze passie voor performance tuning, chiptuning & styling. Wij zijn al sinds 1987 een dorps autobedrijf in Nootdorp. Na vele jaren actief te zijn geweest in de rallysport (eind jaren ’80, begin jaren ’90), hebben wij onze passie voor tuning & styling voor klanten opgepakt per 2012. Hieruit is onze website/webshop www.autosportmebu.nl gegroeid.

Ik vind het product dat ik zoek niet in de webshop, kunnen jullie mij helpen?

In vele gevallen wel. Wij willen geen bulk-import-webshop zijn en de juiste service verzorgen, daarom zijn niet direct 100.000 producten online te vinden. Dit betekend echter niet dat wij in ons grote netwerk met A-merken iets niet kunnen leveren. Neem contact met ons op, wij doen ons best om het gezochte product u zo scherp mogelijk aan te bieden.

Product gerelateerde vragen

Is het product wat ik zoek op voorraad?

Dankzij onze vernieuwde website (sinds mei 2020), werken wij met een actief voorraadsysteem binnen onze website. Dit betekent dat alle voorraden ook live op onze website te vinden zijn. Bij sommige producten dient u eerst de selectie te maken, alvorens de huidige voorraad weergegeven wordt. Dit zijn de mogelijkheden die u te zien krijgt:

  • Slechts 1 resterend op voorraad.
    Dit product kan niet nabesteld worden, OP = OP.
  • Slechts ‘aantal‘ resterend op voorraad (kan nabesteld worden).
    Er is voorraad beschikbaar, maar het product kan ook nabesteld worden.
  • Beschikbaar via nabestelling.
    Wij hebben dit product niet op voorraad, maar wij kunnen dit product weldegelijk speciaal voor u bestellen bij de producent!

Wat is de levertijd van een product?

Per product is de ‘Indicatieve levertijd bij nabestelling’ te vinden via het tabblad ‘Extra informatie’ van de productpagina. Mocht het product op voorraad zijn, is dit uiteraard niet van toepassing.

Past dit product op mijn auto?

In principe zijn de meeste producten auto-specifiek en staat er bij vermeld voor welke auto (of auto’s indien dit het geval is) dit product toepasbaar is. Voor ons is het veelal ook niet te bepalen of het product wel/niet op een ander autotype/model past.

Wat zijn de montagekosten voor dit product?

In principe zijn de meeste producten auto-specifiek en staat er bij vermeld voor welke auto (of auto’s indien dit het geval is) dit product toepasbaar is. Voor ons is het veelal ook niet te bepalen of het product wel/niet op een ander autotype/model past.

Kan ik het bestelde product retourneren?

Op het moment dat wij een artikel speciaal voor u bestellen (wanneer de voorraadstatus ‘beschikbaar via nabestelling’ is) kunnen wij het product niet altijd terugnemen. Afhankelijk van het product kan het zijn dat wij 10 of 20% van de productprijs in rekening brengen voor het retourneren van het speciaal bestelde product. Ook dient u zelf te zorgen voor het retourneren van het product. Meer informatie over retourneren van producten is te vinden op onze retourpagina.

Vragen over uw bestelling

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Dankzij ons geautomatiseerde website ontvangt u direct na het afronden van de betaling een e-mail als bestelbevestiging. Daarnaast bevestigen wij u binnen 2 werkdagen nogmaals de eventuele indicatieve levertijd door middel van een notitie bij de bestelling. Ook dit wordt per mail naar u bevestigd.
!! Let op: het is mogelijk dat onze geautomatiseerde e-mails in uw SPAM-map / Ongewenste e-mails terecht komt. Bij diverse e-mailproviders worden deze e-mails na X dagen verwijderd. Voeg ons domein toe aan veilige afzenders om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik hoor hier niets meer over…

Dat klopt! Wanneer uw product nabesteld wordt, zullen wij u de indicatieve levertijd na het bestellen bevestigen. Tot het moment van levering, krijgen wij geen update van onze leveranciers en hebben wij dus ook geen nieuwe informatie. We zullen af moeten wachten tot het moment dat het product geleverd is, daarna ontvangt u van ons een bericht met de track & trace code van de zending, de informatie dat het product afgehaald kan worden of het verzoek om contact op te nemen voor het maken van een montage-afspraak.