fbpx

Veelgestelde vragen

Uw vraag is hoogstwaarschijnlijk al vaker gesteld. Hieronder vind u een opsomming van diverse vragen die wij vaker gesteld krijgen. Dankzij deze pagina, hopen wij u zo snel mogelijk aan het antwoord te hebben geholpen. Is het antwoord op uw vraag niet op deze pagina te vinden? Stel uw vraag gerust via onze contact-pagina.

Alles Algemene vragen Bestelling Product Verzending

algemene-vragen

Wie is ‘Autosport Mebu’?

Autosport Mebu is een onderdeel van Autobedrijf Mebu BV. ‘Autosport Mebu’ is gegroeid uit onze passie voor performance tuning, chiptuning & styling. Wij zijn al sinds 1987 een dorps autobedrijf in Nootdorp. Na vele jaren actief te zijn geweest in de rallysport (eind jaren ’80, begin jaren ’90), hebben wij onze passie voor tuning & styling voor klanten opgepakt per 2012. Hieruit is onze website/webshop www.autosportmebu.nl gegroeid.

Is ‘Autosport Mebu’ enkel een webshop?

Nee, zeker niet. Wij zijn meer dan een webshop en hebben ook een fysieke locatie. Op onze locatie in Nootdorp hebben wij een showroom met occasions, met ruime werkplaats, een eigen vermogenstestbank en hebben wij de mogelijkheid om uw auto te wassen in een eigen wasbox. U kunt bij ons terecht voor vele werkzaamheden die te maken hebben met auto’s, zoals onderhoud, reparatie, APK en veel meer.

bestelling

Mijn bestelling is gedeeltelijk voorradig, worden de voorradige delen direct geleverd?

Ons bestelsysteem calculeert verzendkosten op basis van het grootste product binnen uw bestelling. Om deze reden zal uw bestelling dus niet in losse delen geleverd worden.

Wilt u producten welke in voorraad zijn direct geleverd krijgen?
Dan adviseren wij om een losse bestelling te maken voor de voorradige delen. Deze bestelling zal direct verwerkt worden.

Het enige nadeel is dan uiteraard dat u 2x verzendkosten betaald omdat wij dan ook 2 pakketten zullen versturen.

Wat is de levertijd van een Maxton Design product?

Door de extreme aanhoudende groei welke Maxton Design doormaakt, is de fabriek enkel in staat om te produceren op basis van bestellingen. Dit betekend dat er geen voorraden beschikbaar zijn vanuit Maxton Design HQ.

De voorraad op onze website(s): www.autosportmebu.nl en www.MaxtonDesign.nl zijn 100% live.
Staat het product in de geselecteerde afwerking op voorraad gemarkeerd al ‘Op voorraad‘ dan zou het product ook echt op voorraad moeten zijn. Dient het product nabesteld te worden, dan is de onderstaande levertijd van toepassing. Het kan echter zijn dat dit product reeds in bestelling staat voor productie (en levertijd dus korter is) omdat dit product door ons of Maxton Design HQ als veel verkocht is gemarkeerd. Door een bestelling te plaatsen, reserveert u altijd het eerst volgende beschikbare product.

Ondanks dat zowel wij als Maxton Design HQ hard haar best doet om de levertijden zo kort mogelijk te houden, kan dit mogelijk toch een flink aantal werken oplopen.
Hieronder een overzicht van de indicatie levertijden per productgroep gebaseerd op 5 werkdagen per week excl. verplichte vrije dagen (in Polen).

Indicatieve levertijden per productgroep:

Street Plus – Glanzend zwart (ABS Plastic) 2 – 6 weken
Street Plus – Generfd zwart (ABS Plastic)* 6 – 12 weken
Street Plus – Carbon-look (ABS Plastic)* 6 – 12 weken
Street Pro – Zwart (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Street Pro – Zwart/Rood (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Street Pro ‘Racing’ – Zwart (CNC – ABS Plastic) 4 – 6 weken
Fiberglass – Onafgewerkt 4 – 8 weken

 

*Vanaf 1 juni 2023 worden de Street Plus afwerkingen ‘Generfd zwart’ en ‘Carbon-look’ beperkt geproduceerd. Retourneren van deze afwerkingen is niet mogelijk i.v.m. speciale productie.

Kan ik het bestelde product retourneren?

Op het moment dat wij een artikel speciaal voor u bestellen (wanneer de voorraadstatus ‘beschikbaar via nabestelling’ is) kunnen wij het product niet altijd terugnemen. Afhankelijk van het product kan het zijn dat wij 10 of 20% van de productprijs in rekening brengen voor het retourneren van het speciaal bestelde product. Ook dient u zelf te zorgen voor het retourneren van het product. Meer informatie over retourneren van producten is te vinden op onze retourpagina.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik hoor hier niets meer over…

Dat klopt! Wanneer uw product nabesteld wordt, zullen wij u de indicatieve levertijd na het bestellen bevestigen. Tot het moment van levering, krijgen wij geen update van onze leveranciers en hebben wij dus ook geen nieuwe informatie. We zullen af moeten wachten tot het moment dat het product geleverd is, daarna ontvangt u van ons een bericht met de track & trace code van de zending, de informatie dat het product afgehaald kan worden of het verzoek om contact op te nemen voor het maken van een montage-afspraak.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Dankzij ons geautomatiseerde website ontvangt u direct na het afronden van de betaling een e-mail als bestelbevestiging. Daarnaast bevestigen wij u binnen 2 werkdagen nogmaals de eventuele indicatieve levertijd door middel van een notitie bij de bestelling. Ook dit wordt per mail naar u bevestigd.
!! Let op: het is mogelijk dat onze geautomatiseerde e-mails in uw SPAM-map / Ongewenste e-mails terecht komt. Bij diverse e-mailproviders worden deze e-mails na X dagen verwijderd. Voeg ons domein toe aan veilige afzenders om dit in de toekomst te voorkomen.

product

Waarom zijn de verzendkosten van een product of bestelling zo hoog?

Het product dat u wilt aanschaffen zal waarschijnlijk van een groter formaat zijn.

Verzending van ‘oversized‘ pakketten is niet gewenst bij de Nederlandse transporteurs. Een pakket groter als 120 cm hoog wordt door de meeste koeriers als PostNL, DHL e.d. al niet geaccepteerd.

Dankzij onze overeenkomst met DPD hebben wij de mogelijkheid om pakketten met een riemomslag van 300 cm (en soms zelfs net iets meer) te versturen, echter wel tegen hogere kosten voor speciale afhandeling van deze pakketten. Het formaattoeslag van € 40,- excl. BTW (€ 48,40 incl. BTW) wordt doorbelast naast de reguliere pakketkosten en NSP-toeslag (niet-standaard-pakket toeslag). Hierdoor liggen de kosten voor het verwerken van het pakket dus al makkelijk boven de € 50,- excl. BTW (€ 60,50 incl. BTW) voor pakketten binnen Nederland.

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling ook komen bezorgen indien het formaat te groot is en ook door DPD niet geaccepteerd is. Wij zullen u hier zodra de afmetingen van uw pakket bekend zijn over informeren. Helaas is het niet altijd mogelijk om het pakketformaat op voorhand te kunnen bepalen. Levering van te grote pakketten kunnen hierdoor vertraging oplopen.

 

Wat zijn de montagekosten voor dit product?

De montagekosten zijn vaak afhankelijk van het product. Op elke product pagina is een tabblad te vinden genaamd “Montageservice“. Via dit contactformulier kunt u de montagekosten opvragen voor dit specifieke product. Wij zullen u dan zo snel mogelijk een reactie geven met de montagekosten van dit product.

Past dit product op mijn auto?

In principe zijn de meeste producten auto-specifiek en staat er bij vermeld voor welke auto (of auto’s indien dit het geval is) dit product toepasbaar is. Voor ons is het veelal ook niet te bepalen of het product wel/niet op een ander autotype/model past.

Wat is de levertijd van een product?

Per product is de ‘Indicatieve levertijd bij nabestelling’ te vinden via het tabblad ‘Extra informatie’ van de product pagina. Mocht het product op voorraad zijn, is dit uiteraard niet van toepassing en zal het product direct leverbaar zijn.

Ik vind het product dat ik zoek niet in de webshop, kunnen jullie mij helpen?

In vele gevallen wel. Wij willen geen bulk-import-webshop zijn en de juiste service verzorgen, daarom zijn niet direct 100.000 producten online te vinden. Dit betekend echter niet dat wij in ons grote netwerk met A-merken iets niet kunnen leveren. Neem contact met ons op, wij doen ons best om het gezochte product u zo scherp mogelijk aan te bieden.

Is het product wat ik zoek op voorraad?

Dankzij onze vernieuwde website (sinds mei 2020), werken wij met een actief voorraadsysteem binnen onze website. Dit betekent dat alle voorraden ook live op onze website te vinden zijn. Bij sommige producten dient u eerst de selectie te maken, alvorens de huidige voorraad weergegeven wordt. Dit zijn de mogelijkheden die u te zien krijgt:

“Slechts 1 resterend op voorraad.”
Dit product kan niet nabesteld worden, OP = OP.

“Slechts ‘aantal‘ resterend op voorraad (kan nabesteld worden).”
Er is voorraad beschikbaar, maar het product kan ook nabesteld worden.

“Beschikbaar via nabestelling.”
Wij hebben dit product niet op voorraad, maar wij kunnen dit product weldegelijk speciaal voor u bestellen bij de producent!

verzending

Waarom zijn de verzendkosten van een product of bestelling zo hoog?

Het product dat u wilt aanschaffen zal waarschijnlijk van een groter formaat zijn.

Verzending van ‘oversized‘ pakketten is niet gewenst bij de Nederlandse transporteurs. Een pakket groter als 120 cm hoog wordt door de meeste koeriers als PostNL, DHL e.d. al niet geaccepteerd.

Dankzij onze overeenkomst met DPD hebben wij de mogelijkheid om pakketten met een riemomslag van 300 cm (en soms zelfs net iets meer) te versturen, echter wel tegen hogere kosten voor speciale afhandeling van deze pakketten. Het formaattoeslag van € 40,- excl. BTW (€ 48,40 incl. BTW) wordt doorbelast naast de reguliere pakketkosten en NSP-toeslag (niet-standaard-pakket toeslag). Hierdoor liggen de kosten voor het verwerken van het pakket dus al makkelijk boven de € 50,- excl. BTW (€ 60,50 incl. BTW) voor pakketten binnen Nederland.

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling ook komen bezorgen indien het formaat te groot is en ook door DPD niet geaccepteerd is. Wij zullen u hier zodra de afmetingen van uw pakket bekend zijn over informeren. Helaas is het niet altijd mogelijk om het pakketformaat op voorhand te kunnen bepalen. Levering van te grote pakketten kunnen hierdoor vertraging oplopen.

 

© 2015 - 2024 Autobedrijf MEBU |Baked by The Web Bakery